LİMONLU CHEESECAKE

LİMONLU CHEESECAKE


Malzemeler
Tabanı için
1, 5 paket bisküvi(300 g biscuit)
100 g tereyağı(100 g tereyağı)
Ortası için
600 g labne/mascarpone/speisequark)
1,5 limonun rendesi *1+1/2 lemon zest)
2 yemek kaşığı limon suyu (2 tablespoon lemon juice)
3 yumurta (3 eggs)
2 paket vanilya (2 packages vanilla sugar powder)
1 paket krema (200 ml cream)
Yarım paket kaymak ( 75 g schmand)
2 yemek kaşığı un (2 tablespoon flour)
1 yemek kaşığı nişasta(1 tablespoon starch)
1,5 su bardağı şeker (1+1/2 cup sugar)
Limon sosu için (for lemon souce)
1 su bardağı limon suyu (1 cup lemon juice)
1 su bardağı su (1 cup water)
7 yemek kaşığı şeker(7 tablespoon sugar)
1,5 limon kabuğu rendesi(1+1/2lemon zest)
2 yemek kaşığı nişasta (2 tablespoon starch)

Yapılışı
Bisküvileri rondodan geçirin. 



Tereyağı eritip üzerine dökün. Karıştırın. 



Kelepçeli kalıbın dibine bastıra bastıra döşeyin. Buzdolabında kaldırın. 



Karıştırma kabına yumurta hariç ortası için gerekli tüm malzemeleri ekleyin. Yumurtayı teker teker ekleyin. 


Kelepçeli kalıba dökün. 175 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Fırını kapatın. 5-6 dk kapağı kapalı şekilde fırında bekletin. 



Cheesecake soğuyunca sosunu hazırlayın. Üzerine dökün. 1 gece buzdolabında bekletin.





Not: fırında pişme süresi fırına göre değişebilir. Limon sosu çok sıvık gelebilir. Buzdolabında 1 gece dinlenince bıngıl bıngıl oluyor. Siz pisirdiğiniz gün tüketecekseniz limon sosundaki nişastayı 4 yemek kaşığı kullanın. Birde size çok ekşi gelirse limon suyunu yarım su bardağı suyu bir buçuk su bardağı kullanabilirsiniz. Ama bu haliyle de güzeldi. Buram buram limon kokuyor. 

2 yorum:

  1. Merhaba muge hanım ben klarstein bella rosse ve vestel arasında kaldım vestelde sürahi ve döküm olması cezbediyor sizin tavsiyeniz ne olur.kek pogaca ekmek cikkofte mantıhamuru yapabilmesini onemsiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Klarstein kullanan bir tanıdığım yok ama özelliklerine baktım. Fena değil gibime geldi. Vestel için diyebileceğim tek şey şu özellikle küçük ev aletlerinde kendini geliştirmesi lazım. Bulaşık makinesi falan güzel ben beğeniyorum ama hamur makinesi için bilemiyorum 🙄

      Sil

Eksi Mayalı Tereyağlı Yumuşacık Açma

Translate

Yağlı Kat Kat Çörek